AĞIT

En sevdiğin elbisemi giydim bu geceKokunu sürdüm, solgun yüzünü okşadımSessizce saçlarından öptüm.Yazdığın mektupları okudum, kana kana su içer gibiPlâklarını çaldım.Ah! En çok o şarkıda özledim seni...

Issızlık kapıyı çaldı,Açmaya korktum gece yarısı.Şehir uykuya daldı,Baktım dışarıya; katran karası.Rüzgâr telaşla kokunu getirdi banaAldım koynuma.Buseni hafızamdan koparıp iliştirdim dudaklarımaÜşüdüm karanlıkta.Tenine dokundum beni hissetsin diyeEllerimi tut, ısıt diye.Aç gözlerini...

Erguvanlarına su verdimİçerken benimle konuştularYastığını okşadım, kokladımAnılar uçuştular.Soluğun saçlarımı yaladı, sanki bir meltem gibiTeninin kokusu karıştı kokuma.Yakıştılar...

Boğuldum karanlıkta.Yanı başımdasın benden çok uzaklardaEllerimi tut, dokun banaAç gözlerini...

Attım kendimi caddelere,yeşil ceketin sardı beni.Yürüdüm üstüne karanlığın, korkusuz.Tuttum elini...


Can DÜNDAR