HAYAT “SANA” / “BANA” GÜZEL…YA “DİĞERLERİNE”


Gülüyorsun, eğleniyorsun, yaşıyorsun…
Yapacaksın elbette hakkın
Yediğin önünde yemediğin arkanda
Yiyeceksin de içeceksin de elbette hakkın
Amma velakin;
Biliyor musun bir de bunları yapamayanlar var
Gördün mü hiç karnı açken gülen bir insanı
Bir çocuğun gözlerinde kayboldun mu hiç
Çıplak ayaklarıyla oradan oraya koşuşturan
Kirli yüzleriyle sana masum gözlerle bakan
Burnunu koluna silen çocukların başını okşadın mı hiç
Geçtin mi daha önceleri kırık dökük mahallelerden
Onlar için söyledin mi hiç güzel melodilerden
Yaşarım da gülerim de eğlenirim de diyorsun
Diyeceksin elbette, hakkın senin
Ama ya diğerlerinin değil mi hakkı !
Yaşarken verebildin mi sana ait olanlardan
Haklarından vaz geçmeyi istedin mi hiç diğerleri içinde
Oturup da bir taşın üstüne
Ben ne yapıyorum deyip de
Aslında yaşamak dediğin şeyin üç güne sığdırılıp da
Dün, bugün ve yarından ibaret olduğunu;
Düşündün mü hiç !

Hayat güzel !
Hayat elbette güzel…
Hayat sana bana güzel ya diğerlerine…
Kendin yaşarken hayatı
Başkalarına haram mı kılmalı
Sen her şeye sahip olabiliyorsun diye
Başkalarına mahrum mu kılmalı…

Bir gün gitmelisin yaşadığın şehrin en ücra köşelerine..
Sıkılmadan korkmadan hem de
Hani kendini insan sananların söylediği şu garip varoşların yerine
Ne garip değil mi !
Varoş ,,,
Oysa ki eksik söylemişler bildiklerini sananlar
Onun adı varoş değil var-oluştur aslında
Belki fakir edebiyatı diyecekler ama
Asıl hayat orada başlar unutma !!!

Sanıyor musun ki, gününü gün edenlerin hepsi de doğuştan böyleydi
Onlarda senin benim gibiydi…
Hem de var-oluşun en dibinden gelen
Kırık bir sazın en hüzzam yerinden
Şimdi gel gör ki beğenmezler seni beni
Oysa ki bir zamanlar onlarda var-oluşun peşindeydi…
Ve hayat kimine güldü hiç durmadan…
Ve kimini de ağlattı hiç bıkmadan.
Her şeye rağmen hayat devam etti.
Hayat güzeldi
Hayat elbette güzeldi..
Hayat sana , bana güzeldi ama ya diğerlerine…

Şimdi başla düşünmeye…
Yaşadığın hayat bir tek sana mı ait diye…


Mehpare ÖĞÜT
 2011

0 Comments: