IHLAMURLAR ÇİÇEK AÇTIĞI ZAMAN

Dilimde sabah keyfiyle yeni bir ümit türküsü. Kar yağmış dağlara , bozulmamış örtüsüRahvan atlar gibi ırgalanan gökyüzüGözlerimi kamaştırsa da geleceğim sanaŞimdilik bağlayıcı bir takvim sorma banaIhlamurlar çiçek açtığı zaman

Ay, şafağa yakın bir mum gibi erimedenDağlar çivilendikleri yerlerde çürümedenBebekler hayta hayta yürümedenGeleceğim diyorum ,geleceğim sanaNe olur kesin bir takvim sorma banaIhlamurlar çiçek açtığı zaman

Beklesen de olur , beklemesen deBen bir gökkuruşum sırmalı kesendeGecesi çok süren karlar buzlar ülkesindeHangi ses yürekten çağırırsa seni banaGeleceğim diyorum,takvim sorma banaIhlamurlar çiçek açtığı zaman

Bu şiir böyle doğarken dost elin elimdeydiSen bir zümrüd-ü ankaydın, elim tüylerine deydiSevda duvarımı aştım, sendeki bu tılsım neydi?Başka gezegende de olsan dönüşüm hep sanaKesin bir gün belirtmem, ne olur takvim sorma banaIhlamurlar çiçek açtığı zaman

Eski dikişler sökülür de kanama başlarsa yenidenYaralarıma en acı tütünleri saracağım benYeter ki bir çağır çiçeklendiğin yerdenGemileri yaksalarda geleceğim sanaOn iki ayın birisinde,kesin takvim sorma banaıhlamurlar çiçek açtığı zaman

Bak işte notalar karıştı ,ezgiler muhalifHava kurşun gibi ağır, yağmur arsızEy benim yeni alfabemdeki kadim elifNe güzellik ,ne tad var baharsızGüzellikleri yaşamak için geleceğim sanaGeleceğim diyorum biraz mühlet tanı banaIhlamurlar çiçek açtığı zaman

Ihlamur çiçek açtığı zamanBen güneş gibi gireceğim her dar kapıdanKimseye uğramam ben sana uğramadanKavlime sadığım ,sadığım sanaTakvim sorup hudut çizdirme banaBen sana çiçeklerle geleceğimIhlamurlar çiçek açtığı zaman


Bahattin KARAKOÇ

0 Comments: