BİR KİTAP "İNKAR EDİLEN AŞKLARDAN" ...

"İNKAR EDİLEN AŞKLARDAN"
 YAZAN - ANGELA BECERRA
 BASIM YILI - 2008
 ÇEVİREN - PINAR SAVAŞ
 GOA BASIM YAYIN


Fiamma ve Martin…
Fiamma bir psikolog ve Martin ise gazeteci. Onların ilişkisi oldukça tutkulu ve romantik bir şekilde başlıyor ancak ilerleyen zaman içerisinde bir zamanlar onları birbirlerine bağlayan o tutku sönüyor ve evlilikleri monoton bir hal alıyor. Bunun farkında olmalarına rağmen, birbirlerine karşı saygı duymaya, aynı evi paylaşmaya ve işlerine devam eden bu çiftin zaman içerisinde ve hiç de beklemedikleri bir anda tamamen tesadüf eseri hayatlarına yeni ve onlar için oldukça da özel insanlar giriyor ve yine onlar sayesinde kaybettikleri sandıkları tutku, romantizm dolu ve açlık çektikleri tüm duygulara yeniden kavuşuyorlar.

Bu kitabı tamamen tesadüf eseri aldım dersem inanır mısınız bilmem. Çünkü kitap alma fikrimin olmadığı bir günde, alışveriş için gittiğim büyük bir mağazanın giriş kapısının önüne konulan ve içinde bir sürü kitapların yer aldığı sepetten aldım bu kitabı ve diğerlerine şöyle bir göz ucuyla bakmış olsam da, sanki beni al dercesine göz kırpıyordu ve onun bu göz kırpmasına daha fazla dayanamayarak elime aldım, arka yüzünü çevirdim ve ilgimi çeken birkaç cümleden sonra kitaplığıma kazandırdığım bir kitabım daha oldu diyerekten çıktım oradan. Bu kitabı almamdaki sebep kitabın kapağındaki resim mi yoksa kitabın adımı oldu hiç bilmiyorum.

Hemen okumadım elbette; çünkü sırada okunmayı bekleyen bir sürü kitabım vardı ve onlara haksızlık etmemek adına en azından elimde ki kitabı bitirip okuma düşüncesiyle koydum bir köşeye. Elimdeki kitabı okurken de aklım fikrim ondaydı. En sonunda okumaya başladım ve çevirdiğim her sayfada yazarın kullanmış olduğu akıcı dil ve cümleler beni romanın kahramanı yapıyordu adeta. Bunca kitap okumuş biri ve nadiren okuduklarımdan etkilenen biri olarak gerçekten de kullanılan kelimeler olsun ve kurulan cümleler hepsi de seçilmiş ve yerli yerindeydi.
Ve kitap tüm övgüleri hak ettiğini bağıra bağıra söylüyordu ki zaten bunda da haklıydı Çünkü bu kitap Chigaco Kitap Fuarında aldığı Latin Edebiyatı ödülünün yanı sıra, edebiyat çevrelerince “Büyük bir roman” ve “Erotik Edebiyatın en büyük başyapıtlarından biri” olarak büyük bir övgü topladığı yazılıydı.
Doğrusu bu satırlar benim merakımı daha da arttırmıştı ve okudukça gerçekten erotik olan yerler dışında kullanılan dil, duygular ve yaşanılan doludizgin aşklar açısından bu övgülerin hiç de yersiz olmadığını gösteriyordu bana. Ve kitabın her bir sayfasında neler olacak sorusunu sormaktan alamıyorsunuz kendinizi. Ve Fiamma sizmiş gibisine bir his uyandırıyor ki bu sözü hemcinslerim için söylüyorum elbette. Erkek okurlarda Martin gibi hissedeceklerdir kendilerini eminim ki, eğer okumaya karar verirlerse.
Bu kitap insanların yüreklerindeki duyguların zaman içerisinde yitirilmesini ve bir köşeye sıkıştırıp yokmuşçasına davranmalarını yani şu hep sözü edilegelen bastırılmış duyguların günün birinde patlak vermesini ve bu duyguların esiri olup, her şeyden ve herkesden vazgeçerek, farklı bir dünyanın içinde ki ama bir taraftan da gerçek dünyaya kendilerini uyarlamalarını anlatmakta.

Fiamma ve Martin birbirlerini delice seven ve tutkulu bir aşk ile bağlanan bir çift…Hayatlarına dahil olan yeni  tutkulu aşklar ve devamında seyreden olaylar…Gerisini anlatmayacağım elbette ki, alıp okuyasınız diye. Bu kitap her ne kadar 2008 yılında basılmış olsa bile ben ne yazık ki yeni okuyorum ve aranızda okuyanlar da mutlaka vardır ama benim gibi henüz okumamış olanlar vardır diye de sizlerle paylaşmak istedim... Sonuç itibariyle yeni çıkan her kitabı ne okumam mümkün ne de zaman ayırmam...Ama tek diyebileceğim bu kitap gerçekten okunmayı hak ediyor...

Belki bizler birer Fiamma ve Martin kadar olamayız ancak onların paylaştığı duygulara ve düşüncelere bu kitabı okuyarak eşlik edebiliriz öyle değil mi !...

Dipnot : Şimdi ben bu kitabı nerden bulup alacağım diye düşünmenize de hiç gerek yok internet üzerinden ve özellikle de http://www.kitapyurdu.com/ adresinden temin etmeniz mümkündür...

Bir başka kitapta buluşmak üzere, kitapsız kalmayın dileklerimle…

Mehpare



0 Comments: