K/ADINIM...



K/adınım

Alazlı bir yangındın, uzak şehirlerde savrulan.
Kıvılcımların düş/tü ıssız sensizliklerle koynuma k/adınım.
Bir vurgundum, gümüş saplı hançerinin kabzasında.
Sızılarıyla gezerken lâl bir düşü bekleyen,
Günahsız,uslanmaz bir kız çocuğuydun.
Kanayan dizlerinle düştüğün yerlerden kalktıkça,
Kanayan yar/anla bana koştun k/adınım.

Üzüm rengi gözlerine oyalar işlerken yüreğim nakış nakış,
Sen k/adınım,usanmadım beklemekten savrulurken.
Adressiz bir sesin üşüyen tınılarını aramaktan,
Üşüdükçe bir hayalin saklı zemherisinde,
Donardı kanatların deli kasırgalarında.
Böyle sessizce kapanır mı aşk perdem, k/adınım

Binbir gece masalları önsözü bile daha yazılmayan,
Yanağımda, tuzu kalmış mavi düşlerin.
Sol yanımı sızlatırken bıçak kesiği,
Yeminler ettim ayrılık yok diye.
Adını yıldızlara ezberletirken avaz avaz, k/adınım

Parmak uçlarının yangınını koklamış diye,
Avuçlarımdan öptüm karartma gecelerin zifirisinde.
Müebbet yürek mahkumuyum gözlerinin hapsinde.
İbrahimi yangınlarda eriyor düşlerim, k/adınım.

Bir ses,bir nefes gönder bahar yeliyle soluklarıma!
Sen diye okşuyorum yetim,öksüz çiçekler avuçlarımda.
Kerem'e miras bıraktığım küllerimi savurdum.
Hüzne gark olmuş tümcelerim yokluğunda, k/adınım.

Hangi hücreme dokunsam sen,
Ahh,nasıl çırpındığımı bir görsen!
Griye boyanmış gecelerim adını sayıklar k/adınım.
Pusu kurmuş cellatlar,sana dair ne varsa heybemde.
Sakın üzülme sen!
Hicran mermileri vurdukça,
Bütün yollara dinamitler döşense de sana çıkıyor, k/adınım.

Sen şimdi bahar kokulu saçlarını tararken,
Sakın eğme başını,bak ayine_i endâma!
Gözlerimin çocuksu parlaklığı orda k/adınım.
Lime lime olsa da bu ten yine üzülme!
Sen zaten tende değildin ki k/adınım.
Ruhuma miras bırakıldın Rabbimden.

Şiir : Necat USLU
Yorum : Kadir OĞUL 



0 Comments: