BİR BEN ?


B i r b e n b i l i y o r u m
Yorgun gözlerinin altındaki halkaların
Ebem kuşağı olduğunu ve
İstediğinde yedi renk bakabileceğini

Siyah saçlarındaki akların aslında
Hırçın dalgaların gelgitlerinden oluşan
Köpüklerin bulaşığı olduğunu

B i r b e n b i l i y o r u m
Yüreğinin severken,
Ölmekten değil de öldürmekten korktuğu için
Tir tir titrediğini

Kayboluşlarında kendini bulup
Her şeye yeniden başlama hevesini
Yalnızlığının nasıl kursağında bıraktığını

B i r b e n b i l i y o r u m
Dağların eteklerine ziller takıp
Hızla doruklara kaçışından olduğunu
Ruhunun serin esintisinin

Hayatın çarmıhına
Yalpalarda çürüyen tahtaların
Paslı çivileriyle gerildiğini

B i r b e n b i l i y o r u m
Her kundaklama sonrası
Ormanlarının zehrini
Bir hışımla genzine çektiğini

Bu yangınlarla
Ciğerinin de yandığını
Yine de hiç ağlamadığını

B i r b e n b i l i y o r u m
Bu şehrin goncalarını bile sevmediğini
İnim inim inleyen gecelerinde
Demlenemediğini
Bir ben tanıyorum
Ve bir ben seviyorum adamım seni bu şehirde adam gibi?.

Lou Andreas SALOME

0 Comments: