ASLA UĞRAŞMA AŞKINI ANLATMAYA


Asla uğraşma aşkını anlatmaya,
Aşk varolur yalnızca dile gelmeden;
Nasıl hareket ederse soylu rüzgâr
Sessizce, görünmeden.

Anlattım aşkımı, anlattım aşkımı,
Anlattım ona tüm yüreğimdekileri;
Titreyerek dehşetli korkularla, buz gibi,
Ah! yanımdan ayrıldı.

Uzaklaştıktan az sonra benden,
Bir gezgin onu elde etti,
Sessizce, görünmeden:
Ah, bu inkâr edilemezdi.*

(*) Son dörtlüğün bir başka versiyonu:

Uzaklaştıktan az sonra benden,
Bir gezgin çıkageldi,
Sessizce, görünmeden:
İç geçirerek onu elde etti. -çn.


Şiir & Görsel : William BLAKE
Çeviri: Dost KÖRPE






2 Comments:

Adsız dedi ki...

SEVGİLİ MEHPARE
HATIRLARSANIZ BEN SEVENNEL SUSKUNLUGUM
FACEM EKLERSENİZ SEVİNİRİM

AHESTE HAS
SEVGİLER

ŞAİRANE dedi ki...

Sevgili Sevennel sizi unutmam mümkün değil. Mesajınızı görünce çok sevindim inanın. Ve hemen facebook'u açıp arkadaşlık isteğini gönderdim. Görüşmek üzere sevgiyle kalın. Mutlu pazarlar size....